Syr och fixar

Det är roligt och går dessutom ganska fort när sånt där som jag ska göra ”sen” verkligen blir gjort.

Den rutiga blusen/skjortan som jag sydde för flera år sedan (titta HÄR) har mest hängt oanvänd i garderoben. En sak som gjorde att den kändes obekväm var halsringningen, så kallad båtringning. Nu har jag äntligen sytt dit kilar som gör ringningen lite mindre. Plagget känns bättre och kommer nog till användning.

Mina slitna vardagsbyxor håller ett tag till efter att ha fått förstärkning i rumpan. Det är inget mästerverk, men jag är nöjd ändå.

.

Plötsligt var flera örngott helt utslitna. Men det fanns gott om underlakan och det tog inte många minuter att klippa ett lakan i bitar och sy ihop till örngott.

Fodret i min favoritkappa har jag lagat många gånger, titta HÄR. Nu var det nytt slitage som behövde åtgärdas. När jag till slut äntligen hittade fodertyget, som jag lagt på ett ”jättebra” ställe, var det fort gjort att sy på nya lappar.

5 tankar på “Syr och fixar

  1. Agneta Croneld

    Bra jobbat! Jag håller på med en sliten men älskad ullkofta. Stickat muddar i avvikande och olika färger och garner. Stickade också en armbågslapp, ingenting är mästerligt gjort men min man verkar mycket nöjd!

    Gillad av 1 person

    Svara

Lämna en kommentar