Packat inför morgondagen

Imorgon (2023-10-12) ska jag åka till Frövifors Pappersbruksmuseum och prata om hur jag brukar göra när jag färgar med växter. Eftersom vi är på ett pappersbruksmuseum blir det främst prat om att färga papper. Tiden är för kort för att jag ska hinna färga, men jag visar hela arbetsgången ända fram tills det är dags att hälla vatten i färggrytan och sätta den på spisplattan. Den som har möjlighet att komma får se vad som finns i påsen och i grytan. HÄR finns bilder från en färgning för några veckor sedan.

De växter jag tänker använda är dels nerblåsta löv och blad från träd och buskar i en park i närheten och dels smultronblad och annat från balkonglådorna.

Platsen är som sagt Frövifors Pappersbruksmuseum, några mil norr om Örebro. Mitt prat ingår i museets serie med torsdagscaféer. Kl 10.00 är det fika och kl 10.30 – 11.30 en aktivitet med en inbjuden gäst. HÄR finns höstens program.

2 tankar på “Packat inför morgondagen

Lämna en kommentar