Lapp på lapp

Så var det dags igen. Morgonrocken behöver lagas. Det är trasigt lite varstans och när jag lagar på ett ställe, så ser jag slitage och hål på nästa ställe. Det är hål i kanterna, på insidan bak vid halsringningen, vid fickan, vid tidigare lagningar. Men än ger jag inte upp. Jag fortsätter så länge det känns roligare att lappa än att sy en ny morgonrock. HÄR går det att följa morgonrocken, som jag sydde av en randig linnegardin hösten 2016.

Upptill på bakstycket sydde jag på ett band och lapparna som jag satt på tidigare förstärktes med stygn.

Fickan sprättades bort en bit och en lapp syddes fast på tyget som gått sönder.

En del av lagningarna har jag sytt för hand. Men eftersom symaskinen var framme för ett annat ändamål, så det blev en del maskinsömnad också.

2 tankar på “Lapp på lapp

  1. Elisabet Inläggets författare

    Det är kul att ta sig tid att laga. Ibland blir det snyggt, ofta blir det mindre snyggt, men föremålet håller i alla fall ett tag till.

    Gilla

    Svara

Lämna en kommentar