Omsytt

klänning 2

Mitt kreativa jag är ganska nöjt, medan den där petiga människan som också finns inuti mig tycker att jag har varit alldeles för slarvig. En kort klänning/arbetsrock till mig själv blev det av en bortglömd skjorta från tiden då maken behövde storlek XXL. Ett bra sätt att prova ett sömnadsmönster som  jag var lite osäker på. Fickorna kommer från andra gamla skjortor, numera klippta till mattrasor. Jag skulle förstås ha tagit ett före-foto också, men jag var så ivrig att komma igång att jag glömde det.

Mönstret köpte jag på Etsy, av Sonya Philip i San Fransisco. Det är ingen skillnad på fram- och bakstycke, så för att få bättre passform fick jag ändra lite på ärmhålen. Kanhända blir det någon mer klänning/tunika nu när jag vet att mönstret passar ganska bra. Lite tveksam är jag till det andra mönstret jag köpte, en klänning med långa ärmar, men också med fram- och bakstycke lika. Sonya Philip har sytt upp 200 klänningar och tunikor, som hon visar HÄR på sidan 100 Acts of Sewing. Många roliga idéer!

 

4 tankar på “Omsytt

    1. Elisabet Inläggets författare

      Visst känner jag till Iloinen takki! Såg en på stan i Stockholm i förra veckan. Här finns ytterligare ca 25 skjortfickor, rester från mattrasklippning, som kanske hamnar på någon klänning.

      Gilla

      Svara

Lämna en kommentar