Grönt

Fyra nyanser av grönt blev det när jag färgade ullgarn, redgarn 20/2, till broderi häromdagen.

Jag färgar i liten skala med färgpulver från företaget Färgkraft. För att spara energi, kemikalier, vatten och tid färgar jag ofta i serier. Då använder jag samma bad till flera infärgningar och fyller på med färgpulver och emellanåt lite mer tillsatser. Jag har några grundrecept, men blandar kulörer efter lust, humör och behov. Garnet finns att köpa i min butik på bloggen, titta HÄR. Det går också att hämta beställda varor hos Butik blickfånget i Rademachersmedjorna i Eskilstuna de dagar jag jobbar i butiken. Kontakta mig för mer information!

HÄR finns Butik Blickfånget på Facebook och HÄR på Instagram.

2 tankar på “Grönt

    1. Elisabet Inläggets författare

      Färgerna är fina! Men det är otroligt svårt att få bra färgåtergivning på fotot. Solsken respektive skugga ger helt olika kulörer. Det här är det som ligger närmast verkligheten.

      Gilla

      Svara

Lämna en kommentar