Diverse

Lite allt möjligt är på gång här, t ex stickning i skuggan på balkongen. Varje gång jag besöker Båvens Spinnhus, titta HÄR, följer några härvor av deras fantastiska garn med mig hem. Garnet på stickorna är spunnet av ull från Svärdsjöfår. Halvvantar ska det bli.

Många cykelturer blir det nu i sommar. Ofta är målet badplatser i närheten av stan t ex vid Mälaren, gärna på morgonen innan alla andra badare har vaknat. Mina sköna linneshorts har slitits i rumpan på cykelsadeln och det var dags att laga. Jag har bestämd känsla av att det snart är dags för fler lappar.

Några syprojekt finns bland planerna och till dem behövs blixtlås. Som tur var plockade jag lite i mina skåp innan jag beställde. Det fanns en del och några passar. Men jag behöver nog ändå komplettera.

Lämna en kommentar