Restgarner i vävstolen

Pågående projekt borde avslutas innan nya påbörjas, men vävlusten kom över mig. Halsdukar av restgarner blir det. En del av garnerna ur lagret har jag plockat fram på arbetsbordet, men det finns mycket mer. Jag väger och räknar och försöker kombinera färger och kvalitéer till varp och inslag.

Till första varpen, en kort till två halsdukar, tar jag ullgarn i neutrala färger. Till inslag blir det garn som jag växtfärgade runt 1980. Någon enstaka färg finns det ett helt hekto av, men mest är det smånystan.

Nästa varp blir nog färggrannare.

.

.

14 tankar på “Restgarner i vävstolen

  1. Gunhild Svenonius

    Jag hade precis fått en snilleblixt att använda mina gamla garner till babyfiltar! Vi är en grupp damer som stickar och virkar och skickar vi Human Bridge. Eftersom jag nyss fått en fin glimåkra vävstol tänkte jag väcka några 50 år gamla vävkunskaper till liv och samtidigt rensa i restgarnsförråden.
    Så din blogg kom som gudasänd!!
    Hälsn
    Gunhild

    Gillad av 1 person

    Svara
      1. faleartut

        Mmmm, jag plockar restgarn och lägger fram, så att det finns när det är dags..
        På G i huvudet! Ull är fantastiskt! Tack snälla för inspiration!

        Gillad av 1 person

Lämna en kommentar