Nästa väv

Nu har jag varpat till min nästa väv. Det är svart, det är smalt och det är början till en ny väska. Så här såg min nuvarande väska ut när den var ny, i april 2014. Titta HÄR också.

Efter att ha använts så gott som varje dag i mer än tre år börjar den se lite trälig ut. Färgen på det växtfärgade ylletyget har bleknat en del, det svarta tyget är slitet, fodret är smutsigt och det hänger lösa trådar från det brickvävda bandet. Men blixtlåset har hållit bra. Det kan jag sprätta bort och använda igen. Hur min nya väska ska se ut har jag inte bestämt. Kanske blir det ett växtfärgat tyg igen, eller kanske något broderi. Vad jag vet är i alla fall att jag behöver ett brickvävt band till axelrem. Och det är på gång!

3 thoughts on “Nästa väv

  1. susanna lundbladh

    Nu har jag gått med i ett vävkollektiv…allt roligt och fint här hos dig blir ännu roligare! Jag märker att dina textila inslag fungerar nästan som ett uppslagsverk för mig…jag kommer ofta på att…-”vänta nu hade inte Elisabet skrivit något om det där som jag undrar över” ….:) för det mesta har du ju det också! Tack för allt användbart och roligt!

    Gilla

    Svara

Kommentera

