Tema med variation

Den här kudden, som jag broderade för några år sedan, har jag visat tidigare. Idén har jag använt flera gånger. HÄR är en annan variant och HÄR har blommorna satts i vas. Nu är det dags igen, mest för att jag ska komma igång med nya broderier. Jag kunde sätta mig och skissa med papper och färg, men istället får tankarna vandra tillsammans med nålen.

Jag har sytt blommornas stjälkar och applicerat mittcirklarna. Nu fyller jag cirklarna med stygn. I den första blomman blir det bottensöm.

Först syr jag långa stygn åt ena hållet, sedan långa stygn vinkelrätt mot de första.

Där trådarna möts syr jag ett korsstygn. Och så blev det en fransk knut i varje ruta.

Fortsättning följer.

3 thoughts on “Tema med variation

Kommentera

