Hopkok

Nu blev det äntligen min tur att färga. Istället för att cykla iväg och plocka nya växter gjorde jag ett hopkok av resterna från workshopen jag hade på Frövifors Pappersbruksmuseum i lördags, 2017-07-15, Färga papper och textil med växter och skrot. Inte en enda bild har jag från workshopen. Jag hade fullt upp med att hålla koll på grytorna, att instruera och att hänga med i svängarna när de kreativa deltagarna kom igång på egen hand.

Mina egna små buntar består av begagnat bomullstyg, en blandning av alla möjliga växter och lite järnskrot. Tre av buntarna ligger i en glasburk och dem tar jag upp om några veckor. Andra buntar fick koka i färgbad i grytan. Här är en del av resultatet.

 

 

 

One thought on “Hopkok

Kommentera

