Dags för yllebroderi

Här finns lite planer på yllebroderi, men jag vill ha fler nyanser grönt ylletyg till applikationer innan jag börjar.

Så det är bara att sätta fart på färggrytan. Med gult och blått färgpulver, syrafärg från Färgkraft, blandar jag några gröna kulörer och färgar små bitar vitt ylletyg, Polar från Harry Hedgren. I färgbaden hamnar också härvor av ullgarn.

Det är kanske fler än jag som har lust att brodera? Tygbitarna behåller jag själv, men en del av garnet hamnar i min lilla butik. Titta HÄR eller klicka på BUTIK i menyn. I sommar bjuder jag på fraktkostnaden.

5 thoughts on “Dags för yllebroderi

  1. Karin

    Kan du inte ta med några trådar av dessa gröna på lördag till workshopen så jag kan få se dem IRL? Mvh Karin

    Gilla

    Svara
  2. AnnMargret johansson pettersson

    Elisabeth
    Den 30 juli är det världsbroderidagen om jag fattat det rätt
    Ska vi samla ihop vänner och brodera på innergården på skolan..
    Vore roligt .
    Ännu sommar och vacker miljö..
    Hör av dig så kan vi grunna på detta…
    AnnMargret

    Gilla

    Svara

Kommentera

