Värme, vänskap och fläckiga papper

Fina känslor av värme och vänskap fick jag med mig hem från kursen jag hade på Eskilstuna Folkhögskola förra veckan, ”Färga papper och textil med växter och skrot”. Och så fick jag med mig några fläckiga akvarellpapper. A3-pappren låg som skydd på bänkytor där vi la redskap, ställde hinkar och råkade skvätta färgbad. På ett eller annat sätt kommer nog fläckarna till användning. Jag går igång på sånt här, på rester och på slumpen.

fläckigt papper 4fläckigt papper 3fläckigt papper 2fläckigt papper 1

 

4 thoughts on “Värme, vänskap och fläckiga papper

  1. Eivor Nybäck

    Känner igen mej i ”går igång på sånt här, rester fläckar och slumpen! Lycka till och visa gärna vad du inspirerats till! Flera kurser?

    Gilla

    Svara
    1. Elisabet Inläggets författare

      Eventuellt kan det finnas plats pga återbud på en workshop på Frövifors Pappersbruksmuseum nästa lördag 2017-07-15. I så fall kommer information på bloggen så fort jag vet mer. Kanske blir det kurser och/eller workshops nästa sommar igen, men inget är inplanerat ännu.

      Gilla

      Svara

Kommentera

