Dag 182 – stygn varje dag 2017

Halva året har gått och jag har sytt Stygn varje dag 2017, eller i alla fall nästa varje dag. Jag missade ett par dagar i mars och häromdagen hade jag huvudet fullt av annat och glömde bort att brodera. Kanske blir jag tvungen att minska ner på antalet stygn per dag om tygbiten ska räcka året ut.

Jag fortsätter med svarta korsstygn. Det svarta mönstret till vänster består av mellanrummen mellan traditionella 8-bladsstjärnor med några överhoppade stygn här och där. Nu håller jag på nere till höger och har tagit bort ännu mer stygn. En tråd om dagen syr jag, oftast strax innan jag ska sova, ett avkopplande och fridfullt sätt att avsluta dagen.

Följ mitt broderi på bloggen under kategori Stygn varje dag 2017 och följ några andra av FB-gruppens deltagare på Instagram #stygnvarjedag2017.

5 thoughts on “Dag 182 – stygn varje dag 2017

  1. barbroli48

    Jag tycker så mycket om dina stygn! Och speciellt när du leker med mellanrummen. Ska försöka lära mig tänka så. Minns C Reutersvärds bokstavsmellanrum. De fascinerade mig mycket. DiNa stygn är i klass med dem.

    Gilla

    Svara
    1. Elisabet Inläggets författare

      Nu har jag lagt mig på en nivå som känns överkomlig, bara några minuter om dagen. Har börjat på liknande utmaningar tidigare, men har haft alltför stora ambitioner och har gett upp ganska snart.

      Gilla

      Svara

Kommentera

