Snart blir det färg

Vitt är väl också en färg, men snart får papper, tyg och trådar andra färger. På måndag 2017-06-26 börjar kursen Färga papper och textil med växter och skrot på Eskilstuna Folkhögskola. En hel vecka ska vi hålla på och färga. Nu försöker jag tänka igenom allt så att jag inte har missat något i planeringen.

Förut, när jag bodde långt ute på landet, hade jag ett överflöd av växter att färga med alldeles utanför dörren. Nu när jag är stadsbo får jag tänka lite annorlunda. I morgon cyklar jag iväg en bit ut i naturen och letar växter som vi kan använda i färgbaden. Men det går faktiskt att hitta lämpliga växter mitt i stan också, så en del kommer vi att plocka alldeles i närheten av skolan.

2 thoughts on “Snart blir det färg

  1. susanna lundbladh

    Lyckliga alla som ska få ha den där kursveckan tillsammans med dig! Den endagskurs som jag var med på gav verkligen mersmak!

    Gilla

    Svara
  2. Karin Lillo

    Såå synd att jag måste jobba. Hoppas kunna få delta en annan sommar . Vore så spännande !!! Ha en riktigt rolig vecka. Hälsningar karin lillo

    Gilla

    Svara

Kommentera

