Dag 154 – stygn varje dag 2017

Det har gått 154 dagar av år 2017 och jag har sytt alla dagar, utom ett par, i FB-utmaningen Stygn varje dag 2017. Jag syr med en tråd per dag, men med lite kortare trådar än jag skulle ta i vanliga fall

Nu blir det bara svarta korsstygn. Korsstygn sys ju vanligen efter uppritat mönster och det brukar inte locka mig. Men nu bestämmer jag själv hur stygnen ska sys! Jag syr mellanrummen mellan traditionella 8-bladsstjärnor, men hoppar över lite stygn här och där. Längst upp på bilden syns en tydlig stjärna. Det känns som om det här är något jag kan tänka mig att fortsätta med i ett annat sammanhang.

Följ mitt broderi på bloggen under kategori Stygn varje dag 2017 och följ några av FB-gruppens deltagare på Instagram #stygnvarjedag2017.

7 thoughts on “Dag 154 – stygn varje dag 2017

  1. luvswool and dyestuff

    I see the beauty in deviating from patterned cross-stitch…taking the leap and creating your own ”off the rails” pattern. Recently I learned Hardanger embroidery from Norway, and after two and a half hours of tedious patterned work, I broke free and added my own interpretation. Breath of fresh air! Thanks for sharing.

    Liked by 1 person

    Svara
  2. livsglimtar

    Den svarta delen fick mig att tänka på Karin Zorn, hennes bordslöpare med broderade trekanter i rött. Jag sydde den duken/löparen till min mamma för några år sedan efter Karins mönster.

    Gilla

    Svara

Kommentera

