Yllebroderi – nyfärgat garn och kurs

Flera nyanser av cerise, rött, orange, blått, grönt och turkos färgade jag i förra veckan för att kunna fylla på lagret med garner till yllebroderi. Snart färgar jag igen ett par dagar och då blir det gula och lila kulörer och några fler nyanser av grönt. HÄR i min lilla butik finns mer information om garnet.

Den 17 – 18 juni kommer jag att ha en kurs i yllebroderi i Gnesta, ett samarbete med hemslöjdskonsulenterna/Sörmlands Museum. Kursen passar både för nybörjaren och för den som har erfarenhet av broderi. Stygn, former, färger och motiv i traditionellt yllebroderi får bli utgångspunkt till att skapa något eget, i traditionens spår eller helt nytt och innovativt. Anmälan görs till Sörmlands Museum, titta HÄR, men jag svarar gärna på eventuella frågor om kursinnehåll och liknande.

Kommentera

