Dag 90 – stygn varje dag 2017

Idag är årets 91:a dag och jag fortsätter med utmaningen Stygn varje dag 2017. Bilderna visar hur broderiet ser ut efter 90 dagars stygnande. Dagens stygn syr jag ikväll. Två dagar har jag missat att sy, när jag deltog i Fårfesten i Kil och var alldeles för trött på kvällarna. Jag tänker inte så mycket, utan bestämmer från dag till dag vad som ska hända på tyget. Just nu syr jag 8-bladsstjärnor i korsstygn. Linnet är egentligen för tätt för att jag ska se att sy över räknade trådar. Längst upp till vänster bland stjärnorna tappade jag bort mig lite och stygnen fick flyta iväg.

Följ mitt broderi på bloggen under kategori Stygn varje dag 2017 och följ några av FB-gruppens deltagare på Instagram #stygnvarjedag2017.

4 thoughts on “Dag 90 – stygn varje dag 2017

Kommentera

