Fotograferar kuddar

img_1406

Kommer ni ihåg att jag klippte sönder ett broderi för någon vecka sedan? Titta HÄR. Jag pusslade ihop bitarna till två kuddar, som har bättre storlek än det ursprungliga broderiet.

Förut, innan jag flyttade från ett hus på landet till en lägenhet mitt i stan, fotograferade jag nästan alla föremål ute på verandan. Där var det neutral bakgrund och oftast bra ljus. Nu behöver jag hitta nya ställen där det går att få skapliga bilder. På översta bilden ligger de nya kuddarna på sin plats i soffan. När jag tog bilden var det lite dåligt med dagsljus och jag är inte alls nöjd.

img_1418

Sedan fotograferade jag ute på loftgången. Första bilden är tagen på vår uteplats och nästa på golvet utanför trapphuset. Helt OK.

img_1421

Därefter tog jag på mig kappan och gick snett över gatan till Rademachersmedjorna, ett område med byggnader som har stått på samma plats sedan 1600-talet, titta HÄR. Nu finns där restaurang, café, verkstäder för hantverkare och konstnärer, butiker mm.

rademacehrsmedjorna

Den här bilden tog jag i solen på trappan till Handelshuset Tre Ekar.

img_1430

Och här har jag ställt upp kuddarna i skuggan, på ett gammalt cykelställ. Nåja, gammalt och gammalt, betydligt yngre än husen på området förstås.

img_1433

 

7 thoughts on “Fotograferar kuddar

  1. Gunilla

    Åååh – tack för det tipset! Hörnen behöver ju naturligtvis inte mötas i fyra vinklar. Kan bli ett kul ytterligare ”mönster”. Ska snabbt plocka om bitarna på arbetsbordet efter nattens skissande och se om jag kan vara mer ekonomisk med klädet om jag gör något liknande. Snygga kuddar!!!

    Gilla

    Svara

Kommentera

