Färgar garn till yllebroderi

fargeri

Nu är jag i full gång och färgar ullgarn. Bänken ovanför tvättmaskin och torktumlare på badrummet passar perfekt som arbetsplats för min småskaliga färgning. Utrustningen får stå framme ett par veckor när jag fyller på lagret av broderigarn inför Fårfesten i Kil som äger rum om några veckor, 3 – 5 mars 2017, titta HÄR. När garnet är färgat klipps härvorna upp och jag gör flätor med trådar i lagom längd för broderi. Sedan ska jag göra iordning en laddning med materialsatser till yllebroderi också.

Vi ses väl i Kil? Om inte, så finns både broderigarner och materialsatser HÄR, i butiken på bloggen.

rosa-o-blatt

 

2 thoughts on “Färgar garn till yllebroderi

  1. agnetapensionar

    Jag kommer inte till Kil o heller ingenstans med broderigarnerna jag beställde av dig i höstas! Trodde väl att jag skulle vara i full färd med att brodera nu när vintern är här!
    Vad bra att du kan färga i din nya bostad!

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

