Uppfräschad häxruska

fore

Just nu ställer Anna Sjons ut hos Konsthantverkarna i Stockholm, t o m 2017-01-25 (titta HÄR). Jag hoppas att jag hinner se utställningen. Om inte, så kan jag i alla fall glädja mig åt  häxruskan som jag köpte när hon ställde ut hos Konsthantverkarna i Örebro någon gång för bortåt 20 år sedan.

När ruskan var ny hade den röda bär överst, eller rättare sagt infärgade kikärtor, uppträdda på den cirkelrunda metalltråden. Men kikärtorna har spruckit och trillat bort. Ett par av de ursprungliga torkade apelsinskalen har också gått sönder. Så nu får häxruskan en uppfräschning. Jag sätter till lite rött igen genom att trä en lång rad torkade rönnbär runt ringen. De trasiga apelsinskalen byter jag ut mot ett par kinesiska emaljfiskar. Mindre fiskar får avsluta rönnbärsgirlanden.

Kanske var ruskan finare när den var lite naknare? Men inga större ingrepp har gjorts och det är lätt gjort att ta bort mina tillägg.

efter-2efter-1efter-3

4 thoughts on “Uppfräschad häxruska

  1. Jeanette

    Jag var på konsthantverkarna på Annas vernissage. Lika fint och kul som vanligt, inte så stort, men inspirerande och härligt! Tänk att du har den där häxruskan. Fanns inte den på framsidan av hemslöjden för jättelänge sedan? Ihop med två andra. Jag tror Anna skulle tycka du fixat till den suuperbra!!!

    Gilla

    Svara
    1. Elisabet Inläggets författare

      Har ett svagt minne av ruskor på framsidan av Hemslöjden, men tror inte att det är denna. Har för mig att hon gjorde många en gång i tiden. Hade tänkt åka på vernissagen, men andra saker dök upp. Synd att jag inte kom iväg. Vi ses en annan gång.

      Gilla

      Svara

Kommentera

