Stygn och virkning

svart-kjol-3

Några stygn då och då har det blivit på den svarta kjolen som fick komma fram ur garderoben i höstas. Det finns ingen plan. Kjolen ligger i arbetsrummet och jag syr lite när jag får lust. Och så använder jag kjolen emellanåt. Kanske är det klart nu, kanske blir det fler stygn. Virkat en sorts kjolfläta i flerfärgsvirkning har jag gjort också. Jag satt framför TV:n med virkningen och var lite lagom lat, så det blev inga komplicerade bårder i många färger som på de gamla kjolflätorna, utan bara en enkel diagonal och en uddkant. HÄR finns tidigare inlägg om kjolen.

4 thoughts on “Stygn och virkning

  1. Else-Marie Widén

    Oj, vad häftigt detta blir😃. Lite avis på att jag inte hittat något i min egen garderob, so kan förvandlas så här fint. / Else-Marie

    Gilla

    Svara

Kommentera

