Återfunnet

dubbel-2
Som sagt, vi ska snart flytta. Än det ena och än det andra dyker upp när jag röjer bland allt som samlats under nästan 40 år. Det här är en liten dubbelväv från mitten av 1990-talet. Det var roligt att upptäcka att den finns kvar. Om jag minns rätt så vävde jag en serie små rutor till någon utställning. Jag tänkte att rutorna skulle användas som broscher, men jag vet att de också sattes upp som små tavlor på väggen.

Varpen består av lingarn 25/1. Inslaget i just den här rutan är effekttowgarn och ”guld” från innerpåsar i kaffepaket. Jag kommer ihåg att jag använde smala remsor av tidningspapper också. En fåll skulle bli för klumpig i det här lilla formatet, så jag har trätt tillbaka varptrådarna in i väven och fått en tunn och smidig avslutning.

Nu ska jag vara rädd om den här lilla biten. Den hamnar nog på en vägg om några veckor. Då gäller det att bestämma vilken sida som är framsida, sidan med mycket guld eller den med lite guld.

dubbel-1

 

7 thoughts on “Återfunnet

  1. Pysselfarmor

    oj oj vad mycket grannt och överraskningar och bortglömda fina saker du hittar nu. Måste väl ändå vara litet gruvsamt att sortera bort vissa saker….jag gruvar mig redan när vi så småningom ska flytta.

    Gilla

    Svara

Kommentera

