Morgonrock av en gardin

morogonrock-2

Nu har jag sytt mig en morgonrock. Först valde jag bland några tyger ur mitt tygförråd, titta HÄR,  men efter lite funderande tog jag ett annat tyg. Det randiga linnetyget i vitt och svart har fram till häromdagen varit gardin i vardagsrummet. Jag gillade verkligen gardinerna, men de kommer inte att passa i nya bostaden, som har lite högre takhöjd och en annan typ av fönster. Ett av tygerna ur tyglagret fick bli en färgglad kant på morgonrocken. En liten kort bandstump passade till skärphällor. Fickan sydde jag av ett broderi från ett kvinnokooperativ i Zimbabwe.

morgonrock-1

9 thoughts on “Morgonrock av en gardin

  1. Anna Maria Hult

    Egentligen vill jag kommentera ”Arbetsbok i kvinnlig slöjd” Den står i min bokhylla också.
    Tog fram den igår nät jag skulle sticka ny fot till strumpskaftet, enkel och bra beskrivning.
    strumpstickorna har den gamla numreringen!
    Bra beskrivning av fibrer också.

    Gilla

    Svara

Kommentera

