Sy själv

kimono-bok

Min gamla sköna morgonrock börjar bli sliten och känns rätt sjaskig. Dags att köpa ny, tyckte jag och åkte till stan. Men shopping gör mig numera uttråkad ganska så snabbt. Redan efter ett par affärer med grå morgonrockar i fleece och vita i frotté hade jag tröttnat och åkte hem igen.

I bokhyllan letade jag upp en gammal bok av Kerstin Lokrantz, Enkla kläder som man kan sy själv, och redan på omslaget fann jag vad jag sökte. Från tygskåpet valde jag ut några tyger, som kanske kan användas till en morgonrock.  Jag vet att en del av tygerna i skåpet är tvättade, men vilka? För säkerhets skull sköljde jag upp de utvalda tygerna och märkte dem med en bit maskeringstejp, så att jag vet till nästa gång. Nu ska jag fundera lite innan jag börjar klippa och sy.

PS. Några dagar senare: Så HÄR blev det.

tyger

4 thoughts on “Sy själv

Kommentera

