Från bokhyllan – jag fortsätter rensa

img_0704

Fina fynd går det att göra nu när jag fortsätter att rensa i bokhyllan. Fler böcker finns HÄR, eller klicka på Textilböcker till salu högst upp på sidan. Där finns min mejladress och lite information om försäljning.

Beskrivningar till stickat och virkat till barnen i äkta 70-talsstil finns i det franska häftet Paris Mailles från 1974, svenska beskrivningar i bilaga.

img_0698

Makraméboken är också från 1970-talet, men tekniken utförs ju på samma sätt idag.(Såld)

img_0690

Min dubblett av Hemslöjd är lite skranglig, men är ändå en bra introduktion till svensk slöjd och folkkonst. (Såld)

img_0697

En gång i tiden när jag gick en utbildning tänkte jag skriva en uppsats om filet och nätbindning och samlade på mig lite litteratur. Uppsatsen kom till slut att handla om något annat. Nu många år senare hoppas jag att någon annan kan få glädje av häftena.

2 thoughts on “Från bokhyllan – jag fortsätter rensa

Kommentera

