Slöjdade souvenirer

borste-1

borste-2

Nu dök den plötsligt upp, min försvunna lilla samling med borstar och  kvastar. Långt in i ett skåp bland alla möjliga andra saker hade de gömt sig, mina souvenirer i form av slöjdade vardagsföremål. Jag tror att jag minns varifrån sakerna kommer. Den översta kvasten, omknuten med ett indigofärgat rep, har jag nog köpt i Peking.

borste-10

Denna är troligen från Marocko.

borste-3

Den här kan vara från Sydafrika.

borste-7

Den här urblekta borsten har jag nog gjort själv på någon kurs, av lummer.

borste-9

Och så en vanlig svensk gammaldags disktvaga.

Kommentera

