Kommer jag någonsin att knyppla?

loppis-1

Kommer jag någonsin att knyppla? Ett ganska bestämt ”nej” är mitt svar på frågan. Kommer jag någonsin att göra något annat med knyppelpinnarna? Formen är ju lite kul, så tanken har funnits att det skulle kunna bli något av dem. Men jag svarar ”nej” även på denna fråga och känner mig lättad.

loppis-2

Kommer jag någonsin att använda de vävda banden som jag fyndat någonstans? Kommer jag att göra något med bitarna av fiskenät som jag köpte i Marocko? Jag fortsätter att ställa frågor till mig själv och svaren är ”nej, jag kommer inte att använda de här sakerna”.  Jag känner mig befriad!

Allt packas i lådor som jag tar med till materialloppisen i Örebro på söndag 2016-09-25. Lådorna fylls på med restgarner, tygbitar, skinnspill, böcker. Här finns en hel del saker som någon annan kan få glädje och skaparlust av. Ett par kardor och en slända packar jag också ner.

Loppisen äger rum i Teaterladan i Wadköping i Örebro, öppet kl 11 – 16, söndag 2016-09-25. Titta HÄR.

3 thoughts on “Kommer jag någonsin att knyppla?

  1. Sol-Britt Åkesson

    Sååå duktigt av dig, önskar att jag skulle klara av att göra samma sak men jag tror ju alltid att en dag ska jag få tid att göra allt det där jag tänkt men inser ändå att det förmodligen aldrig blir av.

    Gilla

    Svara
    1. Elisabet Inläggets författare

      Nå, så väldigt duktig är jag inte. Ska flytta från ett hus på landet till en lägenhet i stan och kommer helt enkelt inte att få plats med alla grejer.

      Gilla

      Svara

Kommentera

