Förbereder workshop

fågel

Nästa helg, den  3 – 4 september, är det dags för årets upplaga av Ljusstråk, en kulturslinga genom Nora bergslag.

Jag kommer att ha en workshop i yllebroderi. Kom till Svalbo, köp en materialsats för 80 kr och sitt ner och brodera en stund. Det finns två broderier att välja mellan, en ny fågel som jag provsyr just nu och den HÄR blomman som finns sedan tidigare. I materialsatsen ingår svart ylletyg ca 25 x 25 cm med uppritat mönster, ullgarn att brodera med, 9 färger och 10 trådar av varje färg, samt nål att sy med. Jag hjälper till med stygn och goda råd, om det behövs. Men hur många kan tänkas vilja brodera? Tre personer, eller femtio, eller ingen alls? Så hur många materialsatser ska jag göra iordning?

HÄR är programmet för helgen. Jag finns på punkt 18 och 81. Agneta Wågman kommer också att ha en workshop i Svalbo.

Förutom materialsatserna tar jag med mig vävar, broderier, växtfärgat och kanske något annat. Och så rensar jag lite i lagret och låter udda saker hamna i en fyndlåda.

Hoppas vi ses!

workshop

4 thoughts on “Förbereder workshop

  1. Kathleen

    Hej, jag har läst om det i programmet och kommer jättegärna :) Tusen tack för inbjudan! Önskar dig en väldigt trevlig Ljustråk–helg! Kram, Kathleen

    Gilla

    Svara
      1. Kathleen

        Yes :o) Tar med en fågel åt mig (och kanske en blommar för att fortsätta hemme. Båda ser väldigt fina ut. Solig helg och stor kram, kära du!

        Gilla