Kulturupplevelser i Dalarna

Dalarna 3

Fyra dagar har jag tillbringat i Mora som deltagare i en fantastiskt givande kurs i eco print och bokbinderi med Lotta Helleberg och Monica Langwe som lärare och inspiratörer. Berättar om kursen när jag gått igenom alla mina bilder. Men först några kulturupplevelser från Mora med omnejd. Dalahästen går inte att undvika!

Dalarna 1

Hos Mora Hemslöjd finns roshalskläde att köpa på metervara, handvävt och färgat med reservage. (Läs mer HÄR.)

Dalarna 2

På Kulturhuset i Mora pågick en liten utställning med broderier av medlemmar i lokalgruppen av Täcklebo Broderiakademi. Åsa Westman har piggat upp ett par svarta gummistövlar med en broderad kant.

Dalarna 6

En kväll körde vi till Orsa och råkade hamna mitt i Orsayran, en kväll med musik i varje gathörn. Det bjöds på musik av alla de slag och givetvis ett spelmanslag.

Dalarna 5

Gladys del Pilar kompades av egen orkester och av en ambulerande tvättbrädesduo.

Dalarna 4

Och så träffade jag på ett gäng snyggt uppklädda tanter, cittragruppen Herrarnas Förtjusning. Ett ösregn gjorde tyvärr att jag aldrig fick höra dem spela live, men det går att höra dem HÄR, på deras FB-sida.

 

2 thoughts on “Kulturupplevelser i Dalarna

  1. Brittmari Zaunschirm

    Alltså de där stövlarna! Nån variant på de ”manchetterna” vill jag göra! Och medan jag skriver kommer jag på att lösa ”manchetter” kan man ju ha på lite av varje, för att piffa en vardagskappa tex. Och kragar, lösa, det kan man ju ha,(det hade mormor några olika att göra blusar lite snyggare med och variera med). Å vad det finns mycket roligt att göra! Tack för att du inspirerar!

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

