En tredje väst

knappar

Jag stickade några varv då och då framför TV:n och nu är den plötsligt klar, min tredje väst i samma bekväma modell som den ljusgrå som jag visade HÄR. Efter den grå blev det en cerise och nu en grön. Modellen är så rolig att sticka och så skön att ha på sig. Den ganska mörka  och dova gröna kulören kändes bra i vintras när jag köpte garnet. Skulle jag köpa garn nu, när det nästan är sommar, hade det nog blivit en ljusare färg.

Nu fattas det bara fyra små knappar, som ska sys i. Men vilka knappar ska jag välja? Det blir nog de högra som är uppträdda på tråd. Knapparna har tidigare suttit i en avlagd skjorta, som klippts i remsor och nu har nytt liv i en trasmatta.

4 thoughts on “En tredje väst

  1. Karin S Woldseth

    Vester er herlig og din ser fantastisk deilig ut, og enkle å strikke som du skriver foran TVen.
    Har du oppskrift på vestene dine ?
    Ellers takk for en kjempefin blogg :)

    Karin

    Gilla

    Svara
  2. Esther Mueller

    Hej, jag flyger till Köbenhamn pà màndag och har tid att flanera genom stan. Finns det en butik där jag kan köpa garnet du använde?
    tack och hälsningar fràn Schweiz, Esther

    Gilla

    Svara

Kommentera

