Hjärnsläpp

handduksband

12 x 4 = 36. Så tänkte jag och varpade 36 trådar istället för 48 när jag skulle brickväva band till handdukarna som jag har visat HÄR tidigare. Jag plockade fram 12 brickor, trädde varptrådarna i hålen och fick tre brickor över. Först slog det slint, 12 x 4 blev fortfarande 36 i min hjärna, men så upptäckte jag hur korkad jag varit. Bandet blev bra ändå, bara en aning smalare än planerat.

Den som vill veta mer om brickvävning kan titta HÄR.

One thought on “Hjärnsläpp

Kommentera

