Gult

1 gr färg

Nu färgar jag gult, fem olika nyanser blir det. På min eminenta våg har jag vägt upp färg till första färgbadet, ett gram färgpulver till ett hekto garn. Förra veckan stod grytorna på spisen ett par eftermiddagar och då blev det åtta blå kulörer, fyra röda och fyra mittemellan rött och blått. Efter de gula färgbaden återstår en eftermiddag/kväll med gröna färger. Garnet är avsett till yllebroderi och ska flätas till dockor. Totalt, med det som redan finns i lager, kommer jag att ha broderigarn i ungefär 50 olika färger.

Garnet tar jag med till Fårfesten i Kil i Värmland den 4 – 6 mars, titta HÄR. Den som vill brodera, men inte har möjlighet att åka till Kil, kan beställa garn HÄR i min butik. Där finns lite mer information om garnet och färgningen också.

gult färgbad

Kommentera

