Svårt att fota svart

svart sålldräll

Det är svårt att fotografera svarta textilier. Lite problem hade jag med vävningen också. Jag har vävt svarta löpare i sålldräll, samma mönster som handdukarna som jag visade HÄR. Varp lingarn 12/1, inslag lingarn 8/1, båda från Växbo, 55-rörssked med 2 trådar i rör = 11 tr/cm i varpen. Med ett lite tjockare inslagsgarn hade jag nog sluppit svårigheterna med att få fina kanter. Men 8/1 var det som fanns hemma och jag behöver minska på garnlagret. Jag gillar i alla fall mönstret, smårutigt med tre olika strukturer.

Löparna tar jag med mig till Lindesberg i helgen, 6 – 7 februari, närmare bestämt till Brukskontoret i Dalkarlshyttan. Det är dags för 2016 års upplaga av Vinterspår, ett kulturevenemang i Lindesbergs kommun. HÄR finns mer information om oss som deltar i Dalkarlshyttan. HÄR är hela programmet, vi finns på punkt 58 – 65.

One thought on “Svårt att fota svart

  1. Se ovan

    Vilken fin webbsida! Fina bilder och o intressant text. Jag måste åka till Stockholm också och se delar av vad som finns där. Inspirerande!
    Vinterspårs lördagskväll
    Inger L

    Gilla

    Svara

Kommentera

