Beslutsvånda

kudde 1

Att försöka göra något fint av begränsade resurser är bland det roligaste jag vet, men det är samtidigt så påfrestande att fatta beslut om hur det unika materialet ska användas. Det kan handla om att väva mattor av återbrukade textilier, att göra något av restgarner, eller som nu, att få till något bra av växtfärgade tygremsor. Tygerna har jag visat tidigare, de HÄR, som jag färgade i somras och de HÄR, som har hållit ihop pappersbuntar i växtfärgningsbad.

Det ska bli kuddar, har jag tänkt, ungefär som de HÄR. I flera timmar har jag vridit och vänt på tygbitar och försökt pussla ihop dem på bästa sätt. Och nu har jag äntligen bestämt mig för den första kudden. Nio små fyrkanter ska sys ihop med skarvsöm. Men är det här verkligen det bästa sättet att använda materialet? Skulle jag ha gjort på något annat sätt? Usch, vad svårt.

5 thoughts on “Beslutsvånda

  1. Laila

    Ibland är det bara att visa obeslutsamheten på dörren och köra igång. Det finns alltid en massa ”tänk om” som vill ställa sig ivägen. Lita på magkänslan och kör på 😊

    Gilla

    Svara

Kommentera

