Första arbetsdagen 2016

sy ihop trasor

Idag är min första egentliga arbetsdag för i år. Jag syr ihop mattrasor, som sedan ska klippas isär, rullas till nystan och vägas. Sedan är det dags för det roligaste, att bestämma hur mattorna ska se ut. Jag har nyklippta trasor, ganska mycket enfärgat vinrött och gråsvart, smalrandigt i gråsvart-vinrött, diffust mönstrat i ljusbeige, plus en massa gamla trasor att komplettera med. Ska jag välja tuskaft, och i så fall randig varp, enfärgad varp, svart, oblekt? Eller blir det glesrips?

Jag hoppas ha några nya mattor klara till Vinterspår, ett kulturevenemang i Lindesbergs kommun 6 – 7  februari. HÄR är programmet, jag finns på punkt 60.

Kommentera

