Blommande indiskt träd

yllebroderi blommande träd

Nu har jag börjat på ett yllebroderi efter det indiska tyget som jag visade HÄR. Vad det ska bli? Kanske en kudde, kanske en väska eller kanske är det bara början till något helt annat. Kanske skulle jag ha förstorat motivet lite mer, kanske skulle jag ha varit mer fri i tolkningen, kanske är det för tamt och för gulligt i förhållande till originalet. Det märks nog att jag inte är helt nöjd, men jag fortsätter i alla fall så får vi se vart det leder.

Garnet är redgarn 20/2 som jag har färgat med syrafärg. HÄR finns garnet om någon blir sugen på att göra ett eget broderi.

8 thoughts on “Blommande indiskt träd

  1. Gunilla Mattsson

    Krokiga vägar kan vara både jobbiga, spännande, vackra och inspirerande. Och bakom skarpa kurvor kan man springa på många överraskningar – och lösningar. Lycka till!

    Gilla

    Svara

Kommentera

