Nytt i bokhyllan

Alice Fox 1

Jag minskar så sakteliga mitt bokinnehav genom att sälja en bok då och då. Men det tillkommer en och annan bok också. Jag såg att Alice Fox kom med en ny bok och då kunde jag inte låta bli att köpa. Natural Processes in Textile Art heter den, med undertitel From Rust Dyeing to Found Objects.

Jag har följt Alice Fox blogg ett tag och tycker om det hon visar, titta HÄR. I boken ger hon exempel på hur hon påverkas av landskapet, hur hon använder naturen och det hon finner i sin närmaste omgivning till sitt eget textila skapande. Hon uppmuntrar oss att ta del av hennes erfarenheter och sedan undersöka vårt eget närområde och gå vår egen väg.

Boken gav mig en idé. En sista liten pusselbit föll på plats och gjorde det möjligt att gå vidare med en halvfärdig tanke. Jag satte igång med något som kanske kommer att pågå i flera veckor, som nog är lite knäppt och som definitivt inte är lönsamt. Jag visar såsmåningom.

Alice Fox 2

One thought on “Nytt i bokhyllan

Kommentera

