Jag går på kurs

Kurs Eskilstuna 1

Den här veckan går jag på kurs på Eskilstuna Folkhögskola. Vax, papper och roliga stygn heter kursen och AnnMargret Johansson Pettersson guidar oss kunnigt på nya vägar. Vi har limmat, vaxat, broderat för hand, sytt fria stygn på maskin, veckat, skrynklat, tryckt mönster. Nu är det bara två dagar kvar på en mycket rolig vecka och jag hoppas att jag hinner sy ihop alla mina lösa tyg- och pappersbitar med mina ännu lösare tanketrådar till någon sorts helhet.

Här är fragment från mina och kurskamraters pågående arbeten.

Kurs Eskilstuna 5

Kurs Eskilstuna 3

Kurs Eskilstuna 2

Kurs Eskilstuna 6

Kurs Eskilstuna 4

5 thoughts on “Jag går på kurs

  1. Pysselfarmor

    Oj oj voine voine….jag nu längtar jag ännu mera till penschislivet så att jag slipper ha dessa fåtal semesterveckor att planera med för allt roligt jag vill göra….hoppas denna kurs finns då så att jag kan gå – den verkar superkul!

    Gilla

    Svara

Kommentera

