Skyttel från Indien

Indisk skyttel 1

Det finns mycket saker i mina skåp och jag skulle behöva röja ordentligt. Men den här lite slitna vävskytteln från Tamil Nadu i Indien kan jag väl inte göra mig av med?  Skytteln är ca 24 cm lång och tillverkad av bambu (?). Den har ett hårdare träslag i ändarna och längst ut spetsar av ben (tror jag). Någon sorts harts håller fast en metallten i ena änden, där spolen ska sitta, och en ögla i den andra änden, där tråden ska löpa ut.

Indisk skyttel 4

Indisk skyttel 3

Indisk skyttel 2

2 thoughts on “Skyttel från Indien

Kommentera

