Ett försök att minska på garnlagret

halsduk linne 3

Ca 170 kilo garn finns i mitt garnlager, men när jag ska sätta ihop garn till en ny väv är det oftast något som saknas. Nu ska jag väva fler halsdukar i lingarn 16 (titta HÄR) och vill bara använda det garn som redan finns hemma. Men de rosa garnerna som finns i lagret skulle behöva piggas upp med lite lila (som inte finns) och de ljusblå färgerna skulle må fint av lite turkos (som inte heller finns). Gul-orange och en aning mörkgrönt ser i alla fall bra ut. Så får det bli.

Nu har jag varpat till tre halsdukar och lagret kommer att minska med ca 0,4 kilo.

halsduk linne 4

Men jag måste erkänna en sak. Drygt 2 kilo vitt lingarn 16 är på väg hit från Växbo. Jag planerar att fortsätta med vecknings- och färgningsförsöken från förra året som jag har visat HÄR och HÄR. Då behövs det mer garn.

6 thoughts on “Ett försök att minska på garnlagret

    1. Eva Berg

      Garnbytarsida vore önskvärt. Vi har alla samma bekymmer. Använda rester men ändå fattas något. Och så blir det nya rester hela tiden.

      Gilla

      Svara

Kommentera

