Snopet

Margo SelbyInredningstextilier i design av engelska Margo Selby har jag beundrat i ”fina” affärer i Helsingfors och London. När jag såg i senaste numret av Vävmagasinet att det fanns en bok av henne med vävmönster blev jag förstås intresserad. Jag googlade och upptäckte att det faktiskt finns två böcker och beställde båda. Men vad snopen  jag blev! Olika framsidor, olika förlag, olika ISBN-nummer, olika pris och olika titlar. Men innehållet i de två böckerna visade sig vara samma!

Så ett budskap till den som är intresserad av Margo Selbys vävmönster: Det räcker att köpa en av böckerna!

6 thoughts on “Snopet

    1. Elisabet Inläggets författare

      Ja, det finns en hel del som ger nya uppslag. Men vävsedlarna ser inte ut som vi är vana, så det kan kräva lite extra tankemöda att förstå bindningarna.

      Gilla

      Svara
  1. Pia

    Tack! Jag har också tittat på dem – beställt en på biblioteket och sparat den andra på Amazon. Nu kan jag låta plånboken stanna i fickan en stund…

    Gilla

    Svara
  2. sonia.hantverk

    Hej. Tack för informationen.  Har du informerat Vävmagasinet om det. Sonia

    Skickat från min Samsung Galaxy smartphone.

    Gilla

    Svara

Kommentera

