Nu blir det fest!

Fårfesten 2014

I helgen blir det stor fest, närmare bestämt Fårfest!

Det är nionde gången som den fantastiska Fårfesten arrangeras av ett gäng får- och ullentusiaster i Kil strax norr om Karlstad. I dagarna tre kan man höra föreläsningar, träffa representanter för fåravelsföreningar, klappa får, kolla in garn från små spinnerier, titta på och köpa hantverk med ull- och fåranknytning, köpa lammkorv – ja, uppleva allt som har med får att göra. Och allt detta till en entréavgift på endast 20 kronor! Betalar man lite till kan man gå på kurs också. Helt fantastiskt!

Ett par gånger har jag varit där som en av många tusen besökare. I år är jag med som en av ca 120 utställare/deltagare. Jag packar bilen full med vävda yllesjalar, broderade och vävda kuddar,  redgarn till yllebroderi i massor med färger, tyg till yllebroderi och lite annat fåraktigt. Kom och säg hej till mig! Om någon vill handla så kan jag ta betalt med Swish och med pengar, men inte med kort.

Fårfesten pågår fredag – söndag, 27 februari – 1 mars 2015. HÄR finns all information.
Bilden är från mitt besök förra året, titta HÄR och HÄR  också.

One thought on “Nu blir det fest!

Kommentera

