Gröna sjalar

grön 1

Ännu ett par sjalar vävda  i varptqueté är klara. Jag blev väldigt nöjd med de lila sjalarna av restgarner som jag vävde i höstas, så nu plockade jag ihop smånystan mest i grönt och gjorde ungefär på samma sätt.  Klicka gärna på kategori ”Sjalar varptaqueté” till höger och se några fler exempel.

De gröna sjalarna, och några fler, tar jag med mig till Frövifors Pappersbruksmuseum och kulturevenemanget Vinterspår som pågår 7 – 8 februari runt om i Lindesbergs kommun. HÄR finns programmet för 2014.

grön 2

grön 3

7 thoughts on “Gröna sjalar

  1. ullemor

    Snyggt! Och så vill jag säga något jag tänkte på vid ett tidigare inlägg om schalar: du har inte bara vävt c:a 70 stycken, du har sålt dem också! Duktigt!

    Gilla

    Svara
  2. Ulla Hoffman

    Hej Elisabeth!
    Vilken idéspruta man kan finna på denna blogg. Mycket vackra sjalar. Är handledare i Sollentuna Vävstuga, där vi har 8 vävstolar. Vi har ej vävt med varp-taqueté förut. Kan du hänvisa till någon vävnota. Undrar även hur baksidan ser ut.
    Hälsningar Ulla Hoffman

    Gilla

    Svara

Kommentera

