Sjalar i vävstolen igen

orange

Cirka 20 gissade jag på. Men när jag bläddrade i mina vävpärmar kunde jag konstatera att det här är 38:e gången som jag  kombinerar garner till en sjalväv i varptaqueté. Två sjalar per uppsättning innebär 76 unika sjalar!

Det är så himla roligt att plocka med färgerna och försöka få ihop något snyggt! Men hur blev det den här gången? Är det röda alltför rött och det lila alltför lila i den tredje kombinationen från vänster? Kanske, men när sjalen viras runt halsen blandas färgerna lite huller om buller. Det blir nog bra.

Klicka på kategori ”Sjalar varptaqueté” till höger och se några tidigare varianter.

De allra flesta sjalarna är sålda, men jag har ett litet lager som jag tar med till Vinterspår på Frövifors Pappersbruksmuseum 7 – 8 februari 2015 och till Fårfesten i Kil 27 februari – 1 mars.

5 thoughts on “Sjalar i vävstolen igen

  1. Alicia

    FANTASTISKT vacker färg- och mönsterkombo! Jag gillar den något alldeles oerhört! Ingen färg som är ”för” nånting, utan väldigt harmoniskt och samtidigt fräckt. Bästa tänkbara med andra ord!

    Gilla

    Svara

Kommentera

