En kofta till Edith

Edith 2

Lilla Edith, nyast i släkten, måste givetvis ha en kofta! Hon har redan fått ärva en som jag stickade till hennes farbror för bortåt 35 år sedan, men hon får en egen också. Garnet är ett mjukt ullgarn från Östergötlands Ullspinneri och de fina röda knapparna kommer från en loppis. Knapparna ska få en tvätt med lite diskmedel innan jag syr i några av dem.

Beskrivningen har jag lånat ur boken Sparat. Små stickade kläder från vår barndom. av Celia B Dackenberg, en underbar bok som jag har skrivit om tidigare, titta HÄR.

Stickbok

5 thoughts on “En kofta till Edith

  1. Pysselfarmor

    Åååå så vacker! Den där boken har jag lånat på biblioteket och jag har letat efter den på olika loppisar och ”antika bokhandlare” men ack nej den finns inte….ska ta och googla nu igen …..

    Gilla

    Svara

Kommentera

