Jaha…

Tate 2

En textil skulptur med namnet The Weave of Textile Language i den gigantiska turbinhallen på Tate Modern i London – jag var både nyfiken och förväntansfull. Men jag måste nog säga att jag blev besviken. Tyg, visserligen specialtillverkat i Indien efter konstnären Richard Tuttles anvisningar, lindat och draperat runt en enorm träkonstruktion; lite mer än så hade jag nog väntat mig. Men visst, det är alltid intressant att se hur konstnärer disponerar denna jättelika lokal. Läs mer HÄR.

Tate 1

2 thoughts on “Jaha…

  1. Pysselfarmor

    Jag har ingen aning om den mannens existens, men blir ju nyfiken och googlar…jaha säger nog jag också. Stackars karl’n tur att han inte kan svenska och läser din blogg när vi nu är än så länge bara tre som säger så……… :-)))
    Mycket annat man kunnat göra med den tygmängden!

    Gilla

    Svara
  2. Larspers Carina Roxäng

    jaha….
    jag googlade på Richard Tuttle som gjort denna skulptur. Tittade på många bilder av andra verk han gjort … och … ”jaha….” var den enda kommentar jag hade. Inte speciellt intressanta eller bra verk, i mitt tycke. Denna installation (och namnet på hela utställningen) på Tate Modern (och Whithechapel Gallery) heter ”I Don’t Know . The Weave of Textile Language ” och det säger väl kanske vad Richard Tuttle har för förhållande till textil. Han vet helt enkelt inget om det textila språket…

    Gilla

    Svara

Kommentera

