Ska jag fortsätta färga?

VFS 1

En rad med växtfärgade sidensjalar har just tvättats och hänger på tork i skuggan. När de har torkat, det går snabbt i den milda brisen, ska de strykas och sedan är de färdiga!

Ett 20-tal sjalar finns i lager nu, en del färgade i gryta, andra i burkar, några med reservage och några har fått extra färg av järnskrot. Snart måste jag bestämma om jag ska fortsätta och färga fler sjalar. I år känns det som om färgväxterna blommar ut och försvinner extra fort. Renfana och gullris finns i alla fall någon vecka till.

Men hur många sjalar behövs? Den 9 – 10 augusti 2014 ska jag vara med på en hantverksmarknad, Larsmäss i Järnboås. Dit vill jag ha sjalar med mig.  Om en månad är det sedan dags för utställning i Sannahed utanför Kumla tillsammans med min kollega bokbindare Lena Hällzon. Där ska jag bara visa växtfärgat. Och sedan är det ytterligare en samlingsutställning på gång i vinter.

Det är så roligt att hålla på med det här, så jag kan nog inte sluta ännu!

VFS 2

Affisch Bagarstugan

5 thoughts on “Ska jag fortsätta färga?

  1. Ann-Marie Alskog

    Mycket fint o spännande. Hade själv tänkt testa istärningsrgning i sommar men det har varit för varmt så jag har istället koncentrerat mig på att göra färdigt alla påbörjade broderier

    Gilla

    Svara
  2. Anna Kj

    Fantastiskt fina sjalar!! Så snygga!! Färga så länge lusten finns. Finns det något bättre än siden att färga?? Tyvärr är det ju inte det billigaste materialet….

    Gilla

    Svara

Kommentera

