Varför valde jag grått?

grå väst

I ett år hade jag inköpsstopp för kläder. Ett par långbyxor köptes i maj 2013 och sedan var det stopp. En enda gång bröt jag mot min regel och köpte garn till en kofta, titta HÄR. Men nu är det fritt fram att fylla på i garderoben! Ett par mer eller mindre nödvändiga inköp har jag gjort, annars har jag faktiskt inte haft den minsta lust att shoppa. Jag blir uttråkad bara av att titta i skyltfönster.

dtl125

Lite mer garn blev det i alla fall när vi var i Danmark, till en liten väst den här gången. Det är ett tunt och trevligt ullgarn, ca 5.000 m/kg och med ganska långa, mjuka fibrer. Beskrivning och garn är från Design.club.dk.
Bilden på den färdiga västen har jag lånat HÄR på deras hemsida. Garnet fanns i massor med fina färger, men jag kunde inte bestämma mig, så det blev till slut grått garn. Västen kommer att bli riktigt söt, men nu ångrar jag mitt val och känner mig färglös. Varför tog jag inte turkos, orange eller lime? Eller rent utav cerise?

 

 

10 thoughts on “Varför valde jag grått?

  1. Mia

    Grått passar med alla andra färger, så din fina väst kommer att passa till allt. Jag har haft en grön period i mitt liv, nu är den orange och börjar bli cerise, Det är kul med färg men gillar även linnegrå, svart, brunt och vitt.

    Gilla

    Svara
  2. Anna Kj

    Säger precis som Nål och tråd, FÄRGA!! Kanske vi i så fall får se resultatet?? Annars passar ju det gråa till allt annat. har du bara färg på det under så blir det aldrig tråkigt.

    Gilla

    Svara
  3. Pysselfarmor

    Jag har inte precis haft inköpsstopp, men det har blivit stopp för jag har inte hittat några kläder som jag vill ha. Till slut kände jag att nu är kläderna allt bra ”hängiga” så jag tvingade mig att gå i affärerna tills jag hittade tre plagg innan jag fick åka hem.
    Nu har jag tillsammans med grannens son här i norr (han är biolog) försökt att artbestämma det som kommer upp i din trasmatta, men vi behöver bild som är närmare tagen på denna växt…typ macro.

    Gilla

    Svara
  4. Alfia

    ha-ha, jag skulle nog också valt grått, det passar ju till allt! Och grått är fint. Men jag känner igen problematiken. Tycker om västen, fin modell, funderar också på en väst.
    Ja, man blir liksom inte glad att köpa kläder längre, i vanliga butiker de är mest tråkiga. Mycket roligare att handla råmaterial och verktyg.

    Gilla

    Svara
  5. Ann-Marie alskog

    Håller förresten med. Jag har också haft inköpsstopp på kläder under 1,5 år. Kan det månde bero på att vi är äldre nu eller att det finns så mycket annat roligt att lägga pengar o tid på?
    Kommer du att skicka något inslag från indigofärgningen?
    Mvh igen från Ann-Marie

    Skickat från min iPhone

    Gilla

    Svara
  6. madeleneedlund

    Du får vara sprudlande färgglad under din väst eller göra färgglada broscher att sätta på den efter humör…Riktigt fin modell :)

    Gilla

    Svara
  7. maliz

    Jag tror att grått är en väldigt fin färg som passar till nästan allt och du kan ju alltid piffa upp den fina västen med färglada kläderna du dra på dig därunder.
    Angra dig inte och har en bra sommardag!

    Gilla

    Svara
  8. MarveW

    Det är svårt att välja. Ibland låter jag hjärtat välja fritt men alltför ofta är det förnuftet som beslutar med motiveringar som ”passar till allt”. Oavsett färg så blir det en riktigt fin väst.

    Gilla

    Svara

Kommentera

