Ny väska

väska 1

Äntligen har jag sytt mig en ny väska som ersättning för den HÄR, som efter att ha använts dagligen i mer än tre år är både smutsig och sliten. Den nya är några cm större för att min lilla kamera ska få bättre rum. Den här modellen, med några varianter, har jag sytt både till mig själv och till försäljning i många år. Nu har jag gjort en snabbversion och bara sytt på en bit växtfärgat ylletyg (titta HÄR) och dekorerat med raka stygn i växtfärgad silketråd.

Fodertyget, det gillar jag verkligen! Jag köpte ett par meter när hemslöjdsbutiken i Örebro lades ner och jag tror att det har använts till någon av bygdedräkterna från Örebro län. Är det någon som vet?

Väska 2

6 thoughts on “Ny väska

Kommentera

