Måndagskonst på en fredag

Mam 1

Idag är det fredag, men jag håller på med måndagskonst.

Hos Madde läste jag om en konst- och kreativitetsutmaning, som verkar vara precis vad jag behöver just nu. Jag anmälde mig  och kommer att få ett inspirationsord via mejl varje söndag. Utmaningen heter Make art monday och tanken är att man avsätter tid på måndagen till skapande. Veckans ord är Joy. Vad man gör och hur inspirationsordet ingår bestämmer man själv.  Jag har valt att brodera, men kunde lika gärna meditera, dansa, skriva, måla, göra collage, fotografera osv.

Min plan är att använda mina växt- och rostfärgade tyger och göra små broderier i enhetlig storlek. Men vem vet vad som händer, jag kanske ändrar inriktning. Som extra inspiration denna vecka använder jag en bild med begreppet känsla i japansk kalligrafi.

Mam 3

5 thoughts on “Måndagskonst på en fredag

  1. Maggie

    Nice idea Elizabeth. Look forward to seeing some of the work. Am still sorting out my studio, but hope to attack some of the paper and fabrics made on the India Flint workshop and since.

    Gilla

    Svara

Kommentera

